Speciální pedagogika

Slovo, které jste možná už slyšeli, ale nevíte, co vlastně znamená? Nebo vás zaujalo proto, že si nejste jistí, jestli se náhodou netýká vašeho dítěte, žáka nebo dokonce vás samotných? V dnešním článku si řekneme, co to dyslálie je, jak se projevuje, jaké může mít příčiny a hlavně - jak s ní můžeme pracovat.

Jako speckařům se nám může stát, že se až příliš soustředíme na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaní nám tak trochu unikají – tady musím poznamenat, že chvála Bohu za každého učitele, který si jich všímá sám, protože není v našich silách zachytit všechny a je to od nich velká pomoc.

Bře 16

ADHD a ADD

Zkratky ADHD a ADD zná asi většina z nás. Co se pod nimi ale skrývá? Jaký je mezi nimi rozdíl? Jak vznikají? A jak se s nimi dá pracovat? To vše si rozebereme v dnešním článku.

I když se v posledních letech obor speciální pedagogiky dostává u široké společnosti do povědomí, tak kolem něj panuje stále dost mýtů a nepravd. My si dneska projdeme ty nejčastější a také si je vyvrátíme.

Neurovývojová porucha. Narušený vývoj řeči, který není projevem jiné diagnózy. Snížená schopnost až neschopnost verbální komunikace, která není ovlivněna okolními podmínkami. Takhle se dá popsat vývojová dysfázie a pro vystudovaného speckaře nebo psychologa je to i pochopitelné. Nicméně mým cílem v tomto článku je popsat dysfázii (její příčiny,...

Jsem speciální pedagog a tak se naprostá většina mé práce točí okolo specifických poruch učení (SPU) a jejich projevů. A taky kolem toho, jak se žáky s SPU pracovat, ale o tom budou zase jiné články. Dneska bych chtěla ve zkratce shrnout jenom základní přehled SPU a toho, jaké projevy mohou mít.