Konec června. Vzduch voní vysvědčením, kofeinem a potem.
Děti už nejsou děti, jsou to chodící emocemi nabité festivaly, které pořád něco chtějí.
A já? Já si držím kafe, smysl pro humor – a poslední zbytky naděje.
Učím, učíš, učíme
"Moje dítě vůbec nečte."
"On vezme knížku do ruky jen ve škole. A i to s odporem."
"Číst nahlas? To je utrpení pro všechny zúčastněné."
Tyhle věty slýchám jako speckař často. A stejně často slyším i frustraci, zoufalství a občas i trochu rezignace. Proč se ale dětem čtení vlastně nechce – a co s tím...
Ne, opravdu nepotřebujete objednávat další edukační sadu za tisícovku. To nejdůležitější už dávno máte doma nebo ve třídě. Využití běžně dostupných předmětů může být nejen praktickou, ale i efektivní cestou, jak rozvíjet klíčové dovednosti dětí se SVP. Stačí vám jen trocha kreativity… nebo tipů z tohoto článku. 😀
Základní krizová intervence
Když se něco stane, většina lidí zpanikaří. Nevíme, co říct nebo se třeba bojíme, že něco pokazíme. Ale pomoc v krizi není a ani nemá být o dokonale naučených frázích. Nejdůležitější je být tam, zůstat v klidu a neotočit se ke druhému zády. A právě to je základ krizové intervence (KI), kterou může – a měl by – zvládnout každý...
Aneb jak mít vztahy s rodiči v pohodě a zároveň chránit sebe.
Dnes se zaměříme na propojování levé a pravé hemisféry mozku, ale předtím, než přejdeme ke konkrétním aktivitám, pojďme si říct, co to vlastně hemisféry jsou a proč je dobré je cíleně propojovat.
Ledolamky do hodin
Krom učení moc ráda jezdím na tábory. A tam jsem nasbírala inspiraci na různé ledolamky (nebol-li icebreaker aktivity, ovšem mně se tenhle název moc nezamlouvá), které by mohly být fajn i ve škole. Vybrala jsem takové, které nevyžadují moc času, práce a materiálu na přípravu.
Moje oblíbené aplikace
Dnes bych s vámi chtěla posdílet své oblíbené aplikace, hry a webové stránky, které mi hodně usnadňují práci a šetří čas i papíry. Digitalizace je totiž neúprosná a ať se nám to líbí nebo ne, je potřeba se přizpůsobit.
Kéž bych to věděla dřív...
Každý z nás má od svého studia a následné práce nějaká očekávání. Samozřejmě jsem je měla taky a jak to tak bývá, spousta z nich se nenaplnila a naopak jsem se setkala s mnoha věcmi, které mě překvapily. Takže... Co bych chtěla vědět, než jsem začala pracovat jako speciální pedagog?