Blog

Když se něco stane, většina lidí zpanikaří. Nevíme, co říct nebo se třeba bojíme, že něco pokazíme. Ale pomoc v krizi není a ani nemá být o dokonale naučených frázích. Nejdůležitější je být tam, zůstat v klidu a neotočit se ke druhému zády. A právě to je základ krizové intervence (KI), kterou může – a měl by – zvládnout každý...

Další měsíc je za námi a spolu s ním přišlo i nové dění ve světě pedagogiky. Opět jsem vybrala to nejzásadnější, co se za duben 2025 událo, a shrnula to do několika přehledných bodů. Čerpala jsem jako obvykle z oficiálních zdrojů jako jsou stránky MŠMT, NPI, Pedagogické fakulty a další.

Slovo, které jste možná už slyšeli, ale nevíte, co vlastně znamená? Nebo vás zaujalo proto, že si nejste jistí, jestli se náhodou netýká vašeho dítěte, žáka nebo dokonce vás samotných? V dnešním článku si řekneme, co to dyslálie je, jak se projevuje, jaké může mít příčiny a hlavně - jak s ní můžeme pracovat.

V březnu jsem si oproti únoru trochu polepšila – přesně o 1 knihu – a stejně jako minule tu mám pro vás zhodnocení toho, co jsem si přečetla, akorát jsem dala pryč anotace, protože mi to přišlo zbytečné, když vám sem stejně vkládám odkazy a ještě přidala počet přečtených stránek.

Uběhl nám další měsíc a spolu s tím přišlo i pár novinek v pedagogickém světě. Vybrala jsem dle mého ty nejpodstatnější informace a shrnula je do pár přehledných bodů. Podklady pro tento článek jsem získala ze stránek MŠMT, NPI, Zlatého Ámose a Wikipedie.

Dnes se zaměříme na propojování levé a pravé hemisféry mozku, ale předtím, než přejdeme ke konkrétním aktivitám, pojďme si říct, co to vlastně hemisféry jsou a proč je dobré je cíleně propojovat.

Co se týče oblečení, tak si troufám tvrdit, že mám velmi slušný náběh na to být minimalista. S přibývajícím věkem jsem se totiž dopracovala k tomu, že už vím, co mi sedí, sluší a cítím se v tom dobře a nakonec jsem zjistila, že nosím pořád dokola totéž. A přesně proto jsem se začala zajímat o to, jak počet oblečení...