Blog

Konec června. Vzduch voní vysvědčením, kofeinem a potem.
Děti už nejsou děti, jsou to chodící emocemi nabité festivaly, které pořád něco chtějí.
A já? Já si držím kafe, smysl pro humor – a poslední zbytky naděje.

"Moje dítě vůbec nečte."
"On vezme knížku do ruky jen ve škole. A i to s odporem."
"Číst nahlas? To je utrpení pro všechny zúčastněné."
Tyhle věty slýchám jako speckař často. A stejně často slyším i frustraci, zoufalství a občas i trochu rezignace. Proč se ale dětem čtení vlastně nechce – a co s tím...

Ne, opravdu nepotřebujete objednávat další edukační sadu za tisícovku. To nejdůležitější už dávno máte doma nebo ve třídě. Využití běžně dostupných předmětů může být nejen praktickou, ale i efektivní cestou, jak rozvíjet klíčové dovednosti dětí se SVP. Stačí vám jen trocha kreativity… nebo tipů z tohoto článku. 😀

Další měsíc utekl jako voda a spolu s ním přináším čerstvou dávku toho nejdůležitějšího, co se odehrálo ve světě školství. Tentokrát je květen opravdu nabitý – od velkých legislativních změn až po nové podpůrné materiály a strategie. Tradičně čerpám z oficiálních zdrojů jako jsou MŠMT, NPI, profesní asociace nebo univerzity.

Když se něco stane, většina lidí zpanikaří. Nevíme, co říct nebo se třeba bojíme, že něco pokazíme. Ale pomoc v krizi není a ani nemá být o dokonale naučených frázích. Nejdůležitější je být tam, zůstat v klidu a neotočit se ke druhému zády. A právě to je základ krizové intervence (KI), kterou může – a měl by – zvládnout každý...

Další měsíc je za námi a spolu s ním přišlo i nové dění ve světě pedagogiky. Opět jsem vybrala to nejzásadnější, co se za duben 2025 událo, a shrnula to do několika přehledných bodů. Čerpala jsem jako obvykle z oficiálních zdrojů jako jsou stránky MŠMT, NPI, Pedagogické fakulty a další.

Slovo, které jste možná už slyšeli, ale nevíte, co vlastně znamená? Nebo vás zaujalo proto, že si nejste jistí, jestli se náhodou netýká vašeho dítěte, žáka nebo dokonce vás samotných? V dnešním článku si řekneme, co to dyslálie je, jak se projevuje, jaké může mít příčiny a hlavně - jak s ní můžeme pracovat.